MCoBeauty bij Kruidvat: van FYP naar sold out

Hun geheim? Dupes van high-end producten, maar dan betaalbaar. 👛 Perfect afgestemd op jongeren die het gevoel van luxe willen, niet het prijskaartje. 🏷️

Dagmar en ik testten al de Rhode lipgloss & Charlotte Tilbury flawless filter dupes. (And we’re sold 🤭)

Shop smarter, dupe harder 💸

De rise van dupe culture heeft luxury knock-offs veranderd van iets gênants naar een symbool van slim shoppen. Jongeren omarmen #dupes om diezelfde look te scoren, maar dan voor minder.

Gen Z’s Google 📹

MCoBeauty werd al meteen na lancering groot dankzij TikTok. Dupes gaan viraal in de vorm van UGC: side-by-side tests en shopping hauls. Eén viral video en iedereen rent naar Kruidvat. Resultaat? Sold out. 

 
 

The offline pull 🛒

Toegankelijkheid is key, niet enkel qua prijs maar ook qua distributie. Dat MCoBeauty net landt in een Kruidvat toont hoe belangrijk mainstream touchpoints zijn voor jongeren. 

Budgetketens waren ooit cringe, vandaag zijn ze cultureel cool. Action, Zeeman, Kruidvat… Hun kracht? Toegankelijkheid en verleiding: je gaat binnen voor watjes, je komt buiten met een hele haul.

Previous
Previous

Self-care bij Gen Z: van buzzword naar basisbehoefte

Next
Next

Vacatures swipen? 5 tips om Gen Z te rekruteren in hun feed